وي با اشاره به اينکه مطابق سند چشم انداز بيست ساله کشور، تقويت و تسهيل حضور فرهنگي در مجامع جهاني يکي از اهداف اصلي و اساسي برنامه توسعه است، اظهار داشت: يکي از جنبه هاي اين حضور، توجه همه جانبه به مصنوعات صنايع دستي است که همواره از اقلام صادراتي کشور بوده است.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: همچنين تلاش در راستاي توسعه بازارهاي داخلي و خارجي محصولات صنايع دستي و ارتقا جايگاه و تصوير ذهني مخاطبان از آنها، يکي از مصاديق تحقق اهداف ذکر شده محسوب مي شود.
اصل مناح با بيان اينکه توجه به نيازها، سلايق و پتانسيل هاي موجود در بازار و انعکاس در طراحي و توليد مصنوعات صنايع دستي بايد مورد توجه قرار گيرد، افزود: اين راه کار مي تواند جذابيت هاي اين نوع مصنوعات را در بين خريداران دو چندان ساخته و فرآيندهاي تبليغي را ساده تر و کارآمدتر سازد.
وي افزود: علاوه بر نگاه اقتصادي و تجاري به جايگاه تبليغات مي توان با ديدي فرهنگي نيز به اين مقوله به خصوص در حيطه تبليغات محصولات صنايع دستي نگريست.
اصل مناح خاطرنشان کرد: از منظر فرهنگي، تبليغات محصولات صنايع دستي مي تواند ارزش هاي انساني و معنوي موجود در اين محصولات را انعکاس داده و پس از افزايش آگاهي عمومي نسبت به اين مساله تصوير ذهني مخاطبان از اين محصولات را ارتقا دهد.
111
انتهای پیام/